Goed nieuws:
je bent van harte welkom bij Down Under!

Maar wat mag en kan er allemaal? Hieronder vind je alle vragen én antwoorden.

Down Under is open voor iedereen!

Lees hier alles wat je moet weten over het Coronavirus (COVID-19) en jouw bezoek aan Down Under.

Het is weer mogelijk om de activiteiten zoals waterskiën, wakeboarden, kneeboarden, beginnersles wakeboarden, bodyboarden,indoor surfen, voetgolf, beachvolleybal, paintball (voor kids) en tuben (voor kids) te doen bij ons!

Ook is het sinds 26 juni 2021 weer mogelijk om in ons restaurant plaats te nemen met in achtneming van 1,5 meter afstand naar andere gasten en het Down Under-team.

Jouw event bij ons organiseren zonder 1,5 meter? Kijk hieronder voor de veelgestelde vragen!

Veel gestelde vragen

Lees hieronder onze veel gestelde vragen omtrent de maatregelen. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem contact op via het contactformulier onderaan deze pagina en onze medewerkers helpen je graag verder!

Veelgestelde vragen over onze horeca

  • Wanneer is de horeca van Down Under geopend?
  • Aan welke richtlijnen en voorwaarden moet ik mij houden?

    Door de overheid en het RIVM zijn regels opgesteld die wij hanteren op de locatie. Als je de locatie betreedt ga je ermee akkoord dat je jezelf houdt aan deze regels:

    – Was regelmatig jouw handen
    – Heb je klachten? Blijf thuis en laat je testen
    – Houdt 1,5 meter afstand zowel binnen als buiten
    – Blijf zoveel mogelijk zitten. Verplaats jezelf niet onnodig.
    – Betaal zoveel mogelijk contactloos.

    Het complete overzicht van alle geldende voorwaarden vind je hier.

  • Hoe gaan jullie om met de 1,5 meter afstand?

    We vragen je om 1,5 meter afstand te houden tot andere gasten en onze medewerkers, ook als je in de wachtrij staat bij de entree. Ons team mag binnen de 1,5 meter aan jouw tafel bestellingen opnemen, uitserveren en afruimen.

  • Hoe zorgen jullie dat er niet te veel mensen aanwezig zijn?

    Wij werken met een beperkt aantal beschikbare tafels. Uiteraard zorgen we hierbij dat je 1,5 meter afstand kunt houden. Wanneer al onze beschikbare tafels bezet zijn, nemen wij geen reserveringen meer aan. We raden aan om tijdig vooraf online een tafel te reserveren.

  • Hoe kan ik een tafel reserveren?

    Reserveren kan online via onze website en per mail via [email protected]. Voor elke reservering wordt een tafel binnen en een tafel op ons terras vrijgehouden. Bij aankomst kun je aangeven waar je wenst plaats te nemen.

  • Met hoeveel personen kan ik een tafel reserveren?

    Het is mogelijk om een tafel te reserveren met een maximum van tien personen. Wanneer je wilt reserveren voor meerder personen, verzoeken we je om per mail contact op te nemen [email protected].

  • Mijn gewenste datum of tijdstip is online niet beschikbaar, kan ik wel reserveren?

    Dit betekent helaas dat er geen plek is binnen jouw gekozen tijd. We ontvangen je graag op een ander moment!

  • Is het ook mogelijk om zonder reservering langs te komen?

    Wanneer je niet gereserveerd hebt kun je bij de entree navraag doen voor de actuele beschikbaarheid. Als er beschikbaarheid is kan de reservering ter plaatse worden gemaakt.

  • Hoe gaan jullie om met de hygiëne van jullie medewerkers?

    We passen de maximale bedrijfshygiëne toe, indien gewenst kun je bij een van onze medewerkers inzage in de logboeken vragen. Daarnaast is ons team voorzien van hygiënische hulpmiddelen (zoals handschoenen voor het keukenteam), wassen zij elke 30 minuten hun handen en worden de tafels, stoelen en menukaart gereinigd wanneer een gast weggaat.

  • Welke hygiëneregels gelden er voor gasten?

    We verzoeken jou om bij de entree en bij een toiletbezoek je handen te wassen/desinfecteren met de daarvoor beschikbaar gestelde middelen en contactloos te betalen (pin credit card of mobiel).

  • Hoe weten jullie of jullie werknemers gezond zijn?

    Voor onze medewerkers geldt dat wanneer zij klachten hebben, zij zich laten testen en/of thuisblijven.

  • Hoe weten jullie of alle gasten gezond zijn?

    Wij houden ons aan de richtlijnen van het RIVM en vragen onze gasten dit ook doen. We vragen onze gasten om de gezondheidscheck van te voren in te vullen en een andere maatregel is : thuisblijven bij klachten.

  • Hoe kan ik op locatie betalen?

    We vragen je om contactloos te betalen. Dit kan met je pinpas, creditcard (alleen in het restaurant) of met je mobiel.

Veelgestelde vragen over recreatie

  • Welke regels gelden er momenteel voor het cablepark?

    Hieronder de belangrijkste spelregels voor de aankomende periode:

    • Je kan alleen gebruik maken van het Cablepark wanneer je hebt gereserveerd
    • Je kan je voor maximaal 1 of 2 aaneengesloten uren per dag reserveren
    • Alle bezoekers dienen zich te registreren bij onze receptie
    • Reserveren kan enkel en alleen individueel bij onze receptie, telefonisch (per vrijdag 26 maart) of per mail via [email protected]
    • Je bent vanaf 10 minuten voor je gereserveerde tijd welkom bij onze receptie voor het inschrijven en registreren
    • Na afloop van je gereserveerde tijd vertrek je direct, via het groene schuifhek richting de parkeerplaats, naar de uitgang
    • Indien je geen gebruik meer kan maken van je gereserveerde tijd dan meld je je af via [email protected] of bij onze receptie
    • Onze receptie is geopend tot één uur voor de sluitingstijd van het Cablepark

    Overige maatregelen:

    • Volg de maatregelen van het RIVM op
    • Blijf thuis als je gezondheidsklachten hebt
    • Hou te alle tijden 1,5 meter afstand tot andere bezoekers en personeel
    • Volg aanwijzingen van personeel op
    • Fysieke hulp bij de start is niet mogelijk
    • De kleedkamers zijn gesloten, omkleden en douchen doe je thuis
    • De wakeboardstalling is toegankelijk, mits er maximaal 1 persoon tegelijkertijd aanwezig is in de stalling
    • Ouders/begeleiders mogen zich niet langer dan nodig is voor het halen en brengen ophouden op locatie
    • Toeschouwen is niet toegestaan
    • Voor en na afloop blijven hangen op locatie is niet toegestaan
    • Het toilet is alleen in geval van hoge nood geopend
    • Beweegroutes en wachtrijen zijn aangegeven en dienen strikt te worden opgevolgd
  • Kan ik na afloop van mijn activiteit nog wat eten/drinken bij Down Under?

    Dat kan tijdens de openingstijden van onze horeca. Bekijk de actuele openingstijden hier. Het is wel noodzakelijk om van te voren een tafel te reserveren. Zelf meebrengen van etenswaren is niet toegestaan.

  • Kan ik bij jullie reserveren voor een kinderfeestje?

    Op dit moment kan er gereserveerd worden voor een kinderfeestje tuben, kneeboarden, waterskiën en voetgolf, overige kinderfeestjes zijn (tot de maatregelen versoepeld worden) niet te boeken. Er kan alleen voor een activiteit worden geboekt, het arrangement incl. Happy Meal bij McDonald’s is niet beschikbaar.

  • Wanneer is het strand open?

    In overleg met de gemeente is besloten dat het strand weer open mag. Wij werken nog steeds met het rode/groene vlag systeem, hou hiervoor de camera op onze strandpagina in de gaten om te zien welke vlag er hangt. Wanneer wij weer open gaan zullen wij dit communiceren op onze website en de groene vlag hijsen. In de meeste gevallen is dit op zonnige dagen met temperaturen boven de 22 graden.

  • Welke activiteiten kan ik momenteel boeken?

    Momenteel zijn alleen buitenactiviteiten mogelijk met beperkte aantallen. De volgende activiteiten kan je bij Down Under boeken via onze website, reserveren is verplicht:
    – Voetgolf
    – Beachvolleybal
    – Cablepark: wakeboarden, waterskiën en kneeboarden (alleen als je zonder fysieke hulp kan starten)
    – Beginnersles wakeboarden
    – Paintball voor kids
    – Tuben
    – SUP’pen
    – Bodyboarden (t/m 17 jaar)
    – Indoor Surfen
    – Wakeboard academy
    – Golf clinic
    – VR experience
    – GPS teambuilding
    – Workshops
    – Archery tag
    – Expeditie Down Under

    Het is helaas nog niet mogelijk om 4×4 terreinrijden te boeken.

  • Kan ik gebruik maken van de kleedruimte?

    Het is weer mogelijk om gebruik te maken van onze vernieuwde kleedruimtes. Op dit moment kunnen we maximaal 4 personen tegelijk omkleden. Ben je met een grotere groep? Dan kun je in de omkleedtent terecht of kleed je van te voren thuis om.

  • Kan ik materiaal huren?

    Materiaal huren is mogelijk, als je dit bij de reservering aangeeft. Dan zorgen wij dat het juiste materiaal gereinigd voor je klaarligt bij ons uitgifteluik.

  • Ik wil voor meer personen reserveren voor het Cablepark, kan dat?

    Dat is momenteel helaas niet mogelijk! Je kunt alleen voor jezelf reserveren. Reserveren kan hier.

  • Wanneer kan ik reserveren voor het Cablepark?

Veelgestelde vragen over zakelijke bijeenkomsten

  • Ik wil met collega’s vergaderen, kan dat?

    Daarvoor ben je bij Down Under aan het juiste adres! Het is weer mogelijk om voor vergaderingen of bijeenkomsten bij ons af te spreken.  Het is uiteraard van belang dat iedere deelnemer zich aan de geldende basisregels houdt.

  • Hoe gaan jullie om met de hygiëne van de ruimtes?

    Meerdere keren per dag worden alle tafels, stoelen en andere oppervlaktes gereinigd. Daarnaast staan er in elke ruimte genoeg handgelflacons en worden de bijbehorende prullenbakken meerdere keren per dag geleegd.

  • Ik wil alvast een (bedrijfs)evenement of uitje organiseren, kan dat?

    Wat leuk dat je iets wil organiseren. We helpen je hier graag bij en plaatsen graag een optie in de agenda. Op onze evenementen pagina staan de meest voorkomende type evenementen

  • Wat zijn 1,5 meter-evenementen?

    Dat zijn evenementen waarbij bezoekers gedurende het hele evenement 1,5 meter afstand kunnen houden van anderen. Met wat aanpassingen op onze locatie en (als dat nodig is) in jouw programma is dat geen enkel probleem.

  • Waarom zou ik zo’n 1,5 meter evenement organiseren?

    Ondanks dat digitale evenementen ook zeker kunnen, gaat er niets boven echte ontmoetingen. Het praat makkelijker, het is gezelliger, er is meer beleving én je kunt genieten van goed eten. Tijdens een 1,5 meter evenement is dit absoluut mogelijk.

  • Hoe wordt er gezorgd dat mijn gasten zich aan de 1,5 meter afstand houden?

    Onze ruimtes zijn multifunctioneel inzetbaar en kunnen wij op de meest praktische manieren indelen. Het aantal gasten bepaalt welke ruimtes wij hiervoor gebruiken en hoe wij ze zullen inrichten.

  • Kunnen jullie ons helpen met de juiste voorbereidingen voor mijn gasten?

    Jazeker! Voor aanvang van het evenement stuur je de informatie over het evenement naar jouw deelnemers. Bij aankomst op de locatie reinigen gasten eerst hun handen. Daarna hangen ze zelf hun jas in de garderobe. Ons team zorgt voor de wachtrij voor de entree, de afzonderlijke ruimtes en de toiletten.

  • Hoe kan ik de richtlijnen en RIVM-regels met mijn gasten delen?

    Een van onze teamleden zal, zodra iedereen aanwezig is, alle gasten welkom heten en een korte instructie over de voorzorgsmaatregelen geven. Deze voorzorgsmaatregelen sturen we, indien gewenst, ook digitaal toe.

  • Is het óók mogelijk om bijeenkomsten te organiseren zonder 1,5 meter afstand?

    Jazeker, dat is ook weer mogelijk wanneer alle bezoekers bij binnenkomst een goedgekeurd toegangsbewijs kunnen tonen. Van belang is dat de organisator van het evenement verantwoordelijk is voor het doen of toezien op de toegangscontrole.

  • Welke toegangsbewijzen zijn mogelijk voor een evenement zonder 1,5 meter?

    Deze lopen we graag persoonlijk met je door, maar je kunt hierbij denken aan de de Corona-check-app van de overheid of een testbewijs via testenvoortoegang.org.

LAAT JE ADVISEREN DOOR EEN VAN ONZE COLLEGA’S

Scheur over het water van ons cablepark

Scheur over het water van ons cablepark

Op het cablepark van Down Under, nabij Utrecht, kun je wakeboarden, kneeboarden, waterskiën en tuben.

Plan jouw volgende activiteit
bij Down Under

Van een spetterende wateractiviteit tot een familiedag of bedrijfsuitje. Alles is mogelijk bij Down Under.